Według badań nawet do 40% osób, awansowanych na stanowisko menedżerskie, traci je w ciągu 18 miesięcy. Częstym powodem rezygnacji z pracy, podawanym przez pracowników, jest przełożony – menedżer. Doskonały fachowiec czy specjalista nie zawsze sprawdzi się jako kierownik. Także menedżerowie odnoszący już sukcesy potrzebują ciągle nowych inspiracji, weryfikacji swoich umiejętności i ciągłej stymulacji do rozwoju.
Firma doradcza Zenger/Folkman, w rozległych badaniach wyłoniła 7 zachowań najbardziej efektywnych pracowników: wyznaczanie ambitnych celów, wykazywanie spójności, posiadanie wiedzy i doświadczenia fachowego, dążenie do wyników, przewidywanie i rozwiązywanie problemów, podejmowanie inicjatywy i współpraca. Porównano je następnie z wynikami analizy zachowań skutecznych liderów – menedżerów. Kompetencje, które określają świetnego menedżera, znacznie bardziej koncentrują się na innych u: otwartość na informacje zwrotne, zabieganie o nie i ciągłe szukanie okazji do doskonalenia się, zainteresowanie rozwojem pracowników i wspieranie ich, otwartość na innowacje, dbanie o dobrą komunikację, inteligencja emocjonalna i wspieranie rozwoju organizacji.
Jak widać umiejętności decydujące o skuteczności i wysokiej wydajności szeregowych pracowników nie są jedynymi, których pracownicy będą potrzebować, aby zostać skutecznymi menedżerami. Proponujemy Państwu programy stymulujące wielowymiarowy rozwój liderów i menedżerów: Akademia Menedżera i Innowacyjny Menedżer. W ramach każdego z nich proponujemy sprawdzoną, efektywną ścieżkę rozwoju kompetencji. Obie Akademie to nie tylko sprofilowane i sprawdzone w praktyce, rozwijające kompetencje menedżerskie szkolenia, ale też wsparcie poprzez rozwiązania Extended Learning, które gwarantują retencję wiedzy, ale co najważniejsze, bardzo szybkie i trwałe zmiany nawyków i zachowań.
W pełnej wersji nasza Akademia Menedżera to składa się z 10-ciu 2 dniowych powiązanych ze sobą modułów. Zwykle realizowane są co 4-6 tygodni. Rozpoczynamy od warsztatu w formule „Development Center” : „Wyzwania Zarządzania” i bazując na nim budujemy dalszą ścieżkę rozwoju (kolejne moduły)
Zapraszamy na naszą stronę dotyczącą usługi organizacji kongresów i turystyki:
ul. Czeremchowa 21, 20-807 Lublin
81 533 51 48
695 309 080
biuro@paiz.com.pl