Currently, 4 generations work together in the companies. The youngest generation of employees are currently in their twenties, and soon in their thirties. They do not know or do not remember the reality without the Internet, smartphones, computer games, social networking sites, information exchange on forums.
Most of us spend part of our lives in virtual reality. Is it possible to continue running a business without introducing gamification mechanisms in the company? For some time you can still, but as the classic used to say “why bother?” since it is an inevitable process anyway.
Since the beginning of the 21st century, the possibilities of using game mechanics for education and development have been intensively studied and analyzed. The term “gamification” itself is only a dozen or so years old. The “boom” on eLearning that took place after 2000 and the scale with which it was implemented meant that the process of introducing gamification was moved to the second track. Gamification (also known as gamification in Polish) required much more practical knowledge and was much more difficult to implement.
Oczywiście jeśli mówimy o rozwiązaniach szkoleniowych i edukacyjnych. Przez niemal 20 lat działamy na tym rynku i widzimy pewne problemy.
Przede wszystkim samo szkolenie tradycyjne, na sali trwa krótko - zwykle 2 dni, to zbyt mało, by uzyskać trwałą zmianę.
Zgamifikowana edukacja to co najmniej kilka miesięcy pracy dla uczestników – tym samym szansa na zmianę nawyków jest większa.
Na szkoleniu źródłem wiedzy i siły perswazji jest trener, ale nawet ten wybitnie charyzmatyczny ma ograniczone moce; w zgamifikowanych rozwiązaniach- źródeł wiedzy i perswazji jest wiele, są też dla większości uczestników wiarygodne. Zasięg i czas - zgamifikowane rozwiązania najczęściej dotyczą wielu grup pracowniczych i uczestnicy biorą w nich udział w tym samym czasie, co wspiera proces zmiany.
Zaangażowanie - dobrze zaprojektowane zadania i misje są ciekawe, zajmujące i uczące, czyli skuteczniejsze. Retencja wiedzy i wsparcie wdrożenia - z tym problemem borykają się wszystkie (chyba) organizacje. Nawet doskonale zaprojektowane i świetnie poprowadzone szkolenie nie gwarantuje, że jego treści będą wdrożone. Gamifikacja, poprzez rozłożenie procesu uczenia się w czasie i odpowiednie rozłożenie zadań sprawia, że więcej zapamiętujemy.
ul. Czeremchowa 21, 20-807 Lublin
81 533 51 48
695 309 080
biuro@paiz.com.pl